Veelgestelde vragen
1. Met welke systemen werken jullie?
Wij werken met Basecone en Twinfield. Je kunt via Basecone app (voor je telefoon) en per e-mail de facturen en de bonnen sturen naar Basecone. Deze worden vervolgens werkt. Twinfield is het boekhoudsysteem waarmee wij werken.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
2. Wanneer moet ik de btw-aangifte doen?
De btw-aangifte kun je per maand of per kwartaal doen. Het is wel van belang wat voor afspraak je met de Belastingdienst hebt om deze in te dienen.
Zodra wij alle benodigde gegevens hebben, zullen wij deze voor je verzorgen.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
3. Hoe vraag ik een KHN Rekenwerk abonnement aan?
Plan een afspraak met een buitendienstadviseur voor het aanvragen van een KHN abonnement . Een gesprek is mogelijk via de telefoon, beeldbellen of face-to-face.
De buitendienstadviseur vertelt je meer over de kosten en verschillende vormen van het KHN-abonnement.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
4. Met welke gegevens log ik in de Basecone app?
Je logt in met de gegevens van je Basecone account. Gebruik bij kantoorcode: khnrekenwerk. Heb je nog geen account? Vraag er dan eenvoudig online een aan.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
5. Wat doe ik als ik mijn wachtwoord van mijn Basecone account ben vergeten?
Vraag eenvoudig een nieuw wachtwoord aan voor je Basecone account door info@khnrekenwerk.nl een e-mail te sturen. Wij nemen binnen 24 uur contact met je op.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
6. Krijg ik aan het einde van het jaar nog een factuur voor het opmaken van de jaarrekening?
Nee, de kosten voor het opstellen van de jaarrekening zit bij jouw abonnementsprijs inbegrepen.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
7. Hoe kan ik de Basecone app downloaden?
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
8. Wat kan ik met een SEPA-bestand?
Door middel van een SEPA-bestand kan de binnendienstmedewerker van KHN Rekenwerk betalingen klaar zetten in de bank, zodat deze niet één voor één overgeschreven hoeven worden.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
9. Hoe kan ik een SEPA bestand uploaden in de bank?
Via de menu-optie ‘opdrachtbestanden’ kun je het bestand dat je van de binnendienstmedewerker ontvangt, importeren.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
10. Wanneer is je onderneming controleplichtig?
Je onderneming is volgens artikel 396 BW 2 wettelijk controleplichtig indien je onderneming twee boekjaren achtereen heeft voldaan aan twee van de volgende drie criteria:
- Je onderneming heeft een netto-omzet van meer dan 12 miljoen euro
- Je onderneming heeft een balanstotaal van meer dan 6 miljoen euro
- Je onderneming heeft gemiddeld 50 of meer dan 50 fulltime medewerkers in dienst
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
11. Wat is debiteuren- en crediteurenbeheer?
Een debiteur is jou een vergoeding schuldig; moet jouw verkoopfactuur nog betalen. Bij debiteurenbeheer wordt er dus gekeken naar wie jou nog een vergoeding schuldig is. Er zullen handelingen worden verricht om deze vergoeding binnen de gestelde termijn te ontvangen.
Een crediteur is iemand aan wie jij nog een vergoeding schuldig bent. Je moet bijvoorbeeld nog de inkoopfactuur van de bierleverancier betalen. Dan is de bierleverancier de crediteur. Bij crediteurenbeheer wordt er dus gekeken naar wie jij nog een vergoeding schuldig bent en zal je herinneringen krijgen om de betaling aan de crediteur te (laten) uitvoeren.
Is dit niet het antwoord dat je zocht? Neem dan contact met ons op.
12. Hoe ga je om met schuldeisers die nu weer aan de bel trekken?
De coronacrisis trekt een enorme wissel op veel horecabedrijven. De afgelopen twee jaar zijn de schulden opgestapeld. Nu de horeca weer open is, trekken schuldeisers aan de bel. Hoe pak je dit aan? Klik hier: KHN helpt je op weg.